jeudi 29 septembre 2011

Matthew's Choice


Designed by GIDEA GROUP, Pays : Taiwan

Matthew's Choice est une marque de yaourt qui a été crée en 2010 par Matthew Wang, qui avant cela a travaillé pendant 20 ans au sein de la plus grande compagnie d'agroalimentaire du pays.


Les produits Matthew's Choice sont uniquement composés de lait et de probiotiques, le tout provenant des meilleures fermes locales (utilisant des techniques de culture naturelles).


Côté packaging, Matthew souhaitait également être en phase avec son claim "Healthy Sustainable Lifestyle" : le challenge ici était de développer des packs pratiques et surtout ecofriendly, le tout en conservant un style premium...


La marque n'existe que depuis 2010 mais rencontre déjà un bon succès et les ventes continuent de croître.
 
Minimal printing on packaging, using only minimal printing for label stickers and no printing on the large packing surfaces, making the whole packaging more recyclable friendly.
Using no adhesive for the boxes and cartons, also making the packaging easier to recycle and eco friendly.




Rock Paper  (70% CaCO2 and 30% PE), the new locally invented material, was used for the (white) gift boxes and single pack labels, the material offers a great alternative from having to use lamentation for refrigerated packaging, and could be recycled as PE or returned to the manufacture (through Matthew's Choice, and for a future discount) for re-melting and re-production in the spirit of "cradle-to-cradle" manufacturing.


Making a one for all shipping container (for online orders) that would allow all the packaging (gift box, preserve, single pack yogurt, large size yogurt) to fit using a (no adhesive) flexible internal structure and flexible box size. Using only one shipping container allows less packing production and storage space.
via

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